Fogorvos

Hát nem tudtam meg milyen egy angol fogorvos, mert a basingstoke-i fogászati ügyeleten is magyar fogorvos van. Egy debreceni srác, aki az orvos feleségével költözött ki 3 éve. Nagyon aranyos volt, megcsinálta a gyökérkezelést (bár felajánlotta, hogy akár ki is húzhatja), már sokkal jobb. Még kicsit érzékeny persze, de már kibírható. Kaptam egy gyógyszeres tömést, ami keddig kitart, amikorra már van időpontom a saját dokimnál Budapesten.

Az ügyelet egy helyen van az orvosi ügyelettel, ahol ki van írva, hogy mennyi a várható várakozási idő. Kedves recepciósok foglalkoznak az érkezőkkel, akik türelmesen várnak a sorukra. Mondjuk ez egy walk-in clinic, azaz ahogy a nevében is benne van, ide csak az jön, aki tud még a saját lábán. nekem elvileg volt időpontom, de azért volt egy kis csúszás, gondolom ügyeletben az időpont csak iránymutató. Nekem nincs itteni biztosításom, csak EU kártyám, amire a kutya nem volt kíváncsi, de így is annyit fizettem, mint egy NHS beteg, 17 GBP-t.

A váltásom egy indiai srác volt, aki belgyógyász, a szakképzése elfogadtatásáért küzd, addig RMO-zik. Velem együtt örült, hogy jobban vagyok, és nem kell itt maradnia, a hétfői munkakezdése előtt marad egy szabadnapja.

A taxis aki visszahozott, az is egy arc volt, egy kopasz fickó, a kocsijában üvöltött a „Sweet Dreams Are made Of This” és ő is énekelt a rádióval. 5 perces távon még ki lehetett bírni.

Itt a kórházban nagyon aranyosak voltak. Amint elárultam, hogy fáj a fogam, azonnal felkínálták a gyógyszerszekrény tartalmát, jó cucc ez a CoCodamol (paracetamol+kodein kombináció), különösen ibuprofennel. Én magamtól nem mertem gyógyszert kérni, ez mégiscsak egy magánkórház, mindent számláznak, de úgy néz ki pár szem fájdalomcsillapító még nem dönti össze a költségvetésüket. És mindenki kérdezi, hogy hogy vagyok, segítettek fogászatot találni. És a hűtő borogatás kórházi módra: tölts meg egy gumikesztyűt vízzel, tedd a hűtőbe, majd szorítsd az arcodhoz.

Még nem írtam az itteni nővérhívóról, aminek az az érdekessége, hogy a nővérek zsebében a csipogóra jelzi ki a szobaszámot. Egy nagy, forgalmas és többfolyosós osztályon ez nagyon hasznos, nem kell kirohanni megnézni, hogy ki csönget. Biztos nem olcsó a rendszer, de nagyon jó.

A hétfői váltásom Szlovákiából most már talán megérkezik, hogy a szlovák orvosok megállapodtak a kormánnyal és megszűnt a szükségállapot. Nem tudom ez rá vonatkozott volna-e, de mindenesetre megnyugtató, hogy nem tarthatják otthon.

Ma viszont a súlyos fogászati ellátásra tekintettel lazsálok, nem verem a számítógépet, hanem olvasok, meg nézem az (itteni) X factort. Még úgyis egy picit érzékeny a fogam (ma még szabad neki). De legalább már tudok vacsorázni. Reggel épp csak pár falat kekszet bírtam, hogy ne üres gyomorra menjen a gyógyszer, az ebéd meg kimaradt ahogy volt. Lassan itt a núbiai táncosnő.

6 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

6 responses to “Fogorvos

  1. Janó

    Egész olcsón megcsinálta… Melyik fogad fájt?

  2. Bal alsó 7-es. Jók a debreceni fogorvosok 🙂

  3. hello,szombaton is megtalalhato a Magyar fogorvos,vagy esetleg tudsz valami surgos megoldast?

  4. Visszajelzés: Banbury végre újra | Egy orvos kalandjai Angliában

  5. Igen, hasonló tapasztalatok…
    Ha csak tudom mindenképp megvárom amíg hazaérek és akkor teljes renoválást végzek a fogaimon. “Ugyanazok” az orvosok csak teljesen más árfekvésben. Hazamenni meg egyébként is szeretek. 🙂
    Ezen a weboldalon már kipróbáltam pár fogorvost: http://www.legjobbfogorvosok.com
    Eddig nem volt rájuk panaszom árban viszont fényévvel jobbak!

Hozzászólás