Orrászat

Tegnap fülorrgége nap volt, és ma is az van, Ezt nem annyira szeretem, mert az orron operáltak borzasztóan tudnak vérezni, és rendszerint nehezen csillapítható helyekről. Persze van jó kis tampont, meg mindenféle cucc, de azért ahhoz is kell egy olyan típusú brutalitás, ami a fülorrgégészek sajátja. Őket mindig borzongással és csodálattal figyelem, mert ez az a szakterület, amiről anno egyből láttam, hogy nem enyém. Persze sebész sem akartam volna lenni, de arról legalább el tudtam képzelni, hogy ha nagyon muszáj akkor esetleg. Eddig (lekopogom) mindig megúsztam a tamponálást, remélem nem az utolsó hetem lesz az ahol ilyesmire szorulok. 

Tegnap este az orrászati betegek pátyolása mellett még volt 2 telefonos segélykérő, akiket be is invitáltam egy alaposabb megtekintésre. Közben a nővérek megdicsértek, hogy milyen ügyesen cserélek kötést, mert a kíváncsiságtól hajtva, őket meg sem várva lestem be alá, és ha már lebontottam, és én voltam beöltözve, akkor én is kötöztem újra, ők csak adogatták a cuccokat. Persze általában szívesen veszem a segítséget jobb kézügyességű emberektől, de azért elboldogulok ha kell. 

A kötözés az nem olyan tudomány, amit az RMO évek alatt szereztem, mindig is kíváncsi voltam, és a belgyógyászatra érkező betegek kötései alá előszeretettel néztem be (az ember néha váratlan dolgokra bukkan). De az orrtamponálás például igen, bár nem állíthatom, hogy tudom, mert igazából még sosem kellett csinálnom, de többen több helyen megmutatták már, tehát mondhatjuk, hogy elméletben jól megy. 

Közben intézem a különféle papírokat, kicsit szorongva, hogy mit rontok el, és bennem az ősi reflexek, hogy le leszek tolva, de nem. Not to worry. Semmi problémát nem okoz, ha valamit javítani kell. Ezt azért előbb-utóbb megszokom majd, hogy az ügyintézésnél kedvesek, és segítenek.

1 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

One response to “Orrászat

  1. Évi, megnyugtatlak, a másik fél részéről is szörnyű dolog az orrászat. Tapasztalatból beszélek😦

Vélemény, hozzászólás?

