Célkitűzések

Azon gondolkodtam, hogy ez a Goal Setting Meeting mennyire jó lenne a diabetes gondozásban, kár, hogy a hagyományos rendelői keretek között eléggé esélytelen. Pedig az mennyire jó lenne, ha összeülnénk a pácienssel, orvos, dietetikus, esetleg egyéb érintett szakterületek orvosai, esetleg pszichológus, esetleg mozgás szakember (gyógytornász, személyi edző), és persze az, aki otthon főz, és megbeszélnénk, hogy mik a célok. Cél a jó anyagcserehelyzet, cél a hosszú egészséges élet, de ehhez apróbb célokon át vezet az út, ami mindenkinél egyéni. És ha ezeket jól kitalálnánk, meg kiderülne, hogy mik az akadályok, akkor lehetne tervet szőni, és lépésről lépésre haladni. Nyilván ez az állami egészségügy keretei között kevéssé megvalósítható, de álmodozni szabad.

Ma nagyon rendes voltam, és mivel az elmúlt héten osztályos munkát végeztem, írtam minden betegről egy rövid összefoglalót a kórlapba, hogy a holnap érkező delikvensnek könnyebb legyen. Mert a kórlap iszonyú vastag, tele a gyógytornász, a logopédus, a dietetikus feljegyzéseivel, ami jó, csak méretre a Háború és Békével vetekszik, és nehéz gyorsan kiszűrni belőle a lényeget. Közben egyéb apró cseprő feladatok, és mindig volt valaki, aki elhelyezett mellettem egy bögre teát

A legviccesebb a takarítónéni volt, aki a másik orvosit takarította ki (mert a váltás már késő este megjön, mint én), és problémázott azon, hogy az ágyat is át kell valakinek húzni. Merthogy ő nincs ágyhúzásra kiképezve. Fel is hívta a főnökét, aki küldött valakit, aki ki van erre képezve, én meg elgondolkodtam, hogy otthon vajon ki húzza neki az ágyat….

1 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

One response to “Célkitűzések

  1. zsuzsi

    Egyszer vmi miatt vervetelen voltam a GP rendeloben. Nover vette le a vert es mivel ott volt az asztalon a vernyomasmero, megkertem, h merje meg, nem is emlekeztem miota nem volt megmerve. Panaszom ugyan nem volt, de ki tudja.
    Elnezest kert, h ez nincs a papiromon, nem teheti meg, de megnezi a naptart, h belefer-e. Naptar szerint nem fert bele, ezert kiment a recepciora, h ott megkerdezze, belefer-e az idejebe. Ha ertek ahhoz a higanyos cucchoz, magamnak is megmerhettem volna annyi ido alatt, amennyi idot azzal toltott, h azt kideritse, raer-e a vernyomasomat megmerni😛
    Azota arra is rajottem, h miert nem merte meg (es semmikeppen nem merte volna, csak nem akart elhajtani, inkabb eljatszotta az en_mindenhol_ellenoriztem_de_sajnos_nem_fer_bele_az_idobe maganszamot. Mert mi van, ha en ott produkalok neki egy magas vernyomast? Az h szineszkedjen, meg belefert az idejebe, de az h az en magas vernyomasommal kezdjen foglalkozni esetleg, mar biztosan nem. Mert akkor borul az egesz aznapi elojegyzeses rendszer, a tobbi idore behivottnak varnia kell, leminositik a rendelot, buntetes, szegyen, ajajjj. (Es hat panaszom sem volt)

    Viszont ha igazsagos akarok lenni az angol egeszsegugyhoz, azt amire ki vannak kepezve, azt jol megcsinaljak. Biztos tud a takineni otthon agyazni, de lehet h az o otthoni agyazasa nem eri el a kekec maganbetegek elvarasainak szintjet😛

Vélemény, hozzászólás?

