Fresher

Ismét Basingstoke-ban, ahol utoljára tavaly novemberben jártam. Már tegnap este megérkeztem, mert a hosszú hétvégét azzal töltöttem, hogy a gyermekemet bezsuppoltam egy itteni egyetemre.

565046_10200501179402559_482065260_nIzgalmas feladat, a koleszba költözéshez szükséges cuccokat nagyrészt itt vettük meg, mert a repülőn hozható cuccok mennyisége véges. A bérelt kis Corsa igencsak megtelt a végére. Viszont egész jól megszoktam a másik oldalon vezetést. Senkit nem zúztam le, és a kocsi is egyben maradt. A feladatok közül egyedül az itteni bankszámla nyitása nem sikerült, ahhoz először be kell iratkozni, és kell egy írás az egyetemtől, hogy odajár.

Az egyetem nagyon klassz, gyönyörű terület, tavak, kacsák, sportpályák. A kolesz vadiúj, külön szöba, külön fürdő, nagy közös konyha. A betelepülés jól szervezett, minden sarkon áll egy segítő, aki megmutatja merre menj, illetve válaszol a hülye kérdésekre. A koleszban a segítők a cuccolásban segítenek. És mindenki roppant kedves.

Aztán könnyes búcsú, neki indul a Fresher’s Week (bulihegyek), én meg tűzök Manchesterbe leadni a kocsit és vonatra szállni. Közben csak egyszer tévedek el (mert ilyen múltszázadi vagyok, hogy nincs GPS-em), de szerencsére bőven hagytam időt az odaútra. Megtaláltam az AVIS kirendeltséget, kis telefonos segítséggel azt is, hogy hova parkoljak out of hours. Aztán irány a vonat, Manchesterből közvetlen járat Basingstokeba, laza 3 és fél órás út.

Még épp időben megérkeztem, hogy a Downton Abbey előtt kicsit kipakoljak, mert indul az új évad! Ez még igencsak felvezető rész volt, felvillantva a lehetséges szálakat, az igazi konfliktusok gondolom még eztán jönnek.

Reggel ébresztő nélkül ébredtem, délelőtt abban a biztos tudatban dolgoztam, hogy még nem vagyok szolgálatban. Aztán déltől átvettem. Hamar visszarázódtam az itteni dolgokba, sok az ismerős arc és nem változott nagyon sok minden. Az osztály nincs túl teli, az ittlevők (lekopogom, remélem alszom éjjel). Volt egy eseménytelen terheléses vizsgálat, egy sürgősségi felvétel, meg pár ambuláns beteg akire gyógypillantást vethettem. Meg amit legjobban utálok, amikor az idő jelentős része azzal megy el, hogy telefonon üldözök embereket, akik nem veszik fel. De már nagyon jól tudok hangpostára beszélni.

3 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

3 responses to “Fresher

  1. dr Ádám Krisztina

    Kedves Éva!

    Érdesklődéssel olvasom a blog bejegyzéseidet. Tetszenek.
    2 szakvizsgás (gyermekgyógyászat és háziorvostan) orvosként vegyes praxisban dolgozom 15 éve.
    1 hó múlva esedékes IELTS AC. Module vizsgám.
    Terveim között szerepel, hogy Locum GP beosztásban munkát vállaljak Angliában.

    A konkrét kérdésem a következő: hallomásból tudom, hogy Irországban talán könnyebb az ilyen tipusú munkába állás. Viszont úgy tudom, bármilyen önálló orvosi poszt betöltéséhez Angliában mindenkinek kötelező fél évet egy rotatios programban résztvenni. Ez így van? És erről tudnál néhány infot írni.

    Tisztelettel és válaszodat előre is köszönve:

    Krisztina

    • Szia, sajnos én csak RMOként dolgozom/dolgoztam itt, így bővebbet nem tudok. Azt hallottam, hogy most változik a rendszer, ami alapján a külföldiek jöhetnek. Szerintem érdemes 1-2 ügynökséghez bejelentkezned, mert ők segítenek mindent elintézni, és naprakészek a szabályozásban. Ősszel lesznek állásbörzék, érdemes ott is szétnézni: http://www.medpharmjobs.com/fairs/HU

  2. dr Ádám Krisztina

    Köszönöm a gyors választ.
    További jó munkát és szép napot Neked.
    Krisztina

Vélemény, hozzászólás?

