Irányelvek, protokollok

Szépen fogyatkoznak a hét eleji roham során felvettek, így egyre nyugisabbak a napok. Végre volt időm az itteni e-mailemre érkezett leveleket végigböngészni.

Mert itt mindenkinek jár a céges mailbox, még akkor is, ha csak kósza RMO az ember. Itt lehet levelezni a kollegákkal, jobb, mint a mobiltelefon, különös tekintettel a környékbeli térerő viszonyokra. Meg kap az ember köremaileket a vezetéstől. Most épp nem keveset, mert változik a cég, és ilyenkor rengeteg közlendő van. Én meg kényszeresen minden e-mailt megnézek.

Jött például egy levél az e-mailes etikettről nagyon jól szórakoztam rajta. Megtudtam, hogy a levél tárgymezőjébe mit kell írni, és mikor (és hogyan) kell a cc-t és a bcc-t használni.

Viszont ami tényleg hasznos: az új és frissülő protokollokról is jön értesítés. Ha linken elolvassa az ember, akkor ki is kell pipálni, hogy látta. Jó, hogy ezek könnyen megtalálhatóak, otthon a meglevőeket sem könnyű előkeríteni (otthon a helyi antibiotikum protokollt szoktam vadul, és nem mindig sikerrel keresni). És mivel nekem minden új, így elolvastam párat. A 147 oldalasat eltettem máskorra.

Volt egy a betegek méltóságáról, a különböző szokások, vallások stb tiszteletben tartásáról. Ahogy kezdődött az tetszett: “As the UK becomes increasingly diverse…”. Volt egy fontos kitétel: a beteggel úgy beszéljünk, hogy ő is megértse, ne használjunk orvosi zsargont.

A másik a betegek azonosításáról szólt, azaz hogyan legyünk biztosak abban, hogy a megfelelő beteg kapja a megfelelő kezelést: Sose feltételezzük, hogy a megfelelő beteg fekszik a megfelelő ágyban, MINDIG ellenőrizni kell. A nevét kérdezzük meg, és ne úgy, hogy ugye Ön Mr. Jones? mert lesz, aki simán rábólint, pedig nem is ő. És még pár hasonló, amik apróságok, de tényleg fontosak.

És még volt pár, a munkahelyi elsősegélyről, a gardedámokról (amit kérhet bármely beteg a vizsgálathoz, de vannak helyzetek, amikor erősen javasolt), a halál esetén teendőkről, az újraélesztésről való lemondásról (DNR) és a sürgősségi helyzetek kezeléséről.

Szóval most már okos vagyok nagyon nagyon.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

