Pedig nem is volt telihold

Tegnap este mindenki egy kicsit nyugtalan volt az osztályon, pedig megnéztem, 25-én volt telihold. Volt, akinek többszöri megnyugtatásra is szüksége volt. De még egy kevéssé indokolt telefonhívás is már jócskán éjfél után. És én is, amikor alhattam volna, akkor is sokat forgolódtam. Fene tudja mi volt a levegőben. Viszont a fül-orr gégészeti betegek rendesek voltak, és nem véreztek, amikor sok van belőlük, mindig ez a fő félelmem.

Ma a nagy hazamenetel napja volt (bár nem az enyém). A soron kívüli felvétel, akinek nem teljesen tudjuk mi a baja, ő is rohamos gyógyulásnak indult, ami akkor is öröm, ha nem tudjuk miből. Aki tudott, mind hazament, csak 4-5 kuncsaft marad éjszakára. Persze egy páciens is elég lehet a sok munkához, de remélem azért nem így lesz.

És kis szerencsével (fingers crossed) hétvégére kiürülhet az osztály.

Mert dolgom azért van, szokásos feladataim mellett továbbra sem bírok magammal a Coursera kurzusokat illetően. Most az elsődleges kurzusom nagyon izgalmas: Inspiring Leadership through Emotional Intelligence. Mert lehet, hogy hamarosan szükségem lesz rá, de pszt! Persze aki foglalkozott coaching-gel (gal?) annak ez nem akkora újdonság, mint nekem, de roppantmód élvezem. És ez is olyasmi, ami fájóan hiányzik az orvosi curriculumból. Nagyon jók az előadások, a diszkussziós fórumok is (amikben sajnos kevesebbet tudok részt venni, mint szeretnék). És a feladatok is nagyon izgalmasak, ráadásul kellemes határidőkkel. Az egészből árad a pozitív energia. Azt csak remélem, hogy ez a tudás nem fullad bele majd a hétköznapokba.

Mellette van megint egy a táplálkozásról: Nutrition, Health and Lifestyle, ezzel kicsit el vagyok maradva. Részint az idő, részint az, hogy kevésbé tetszik, mint a másik, amit télen csináltam (Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention, indul megint júniusban). És van még kettő, amire feliratkoztam, de hát esélyem sincs. Ezek egyike az újraélesztésről szól: Cardiac Arrest, Hypothermia and Resuscitation Science. A másik az egészségügyi informatikáról: Interprofessional Healthcare Informatics. Ezeknek azt hiszem csak letöltöm az anyagait, meg átnézem, de a leckékbe bele sem fogok.

Egyébként sok vita van mostanában arról, hogy ezek a tanfolyamok (MOOC – massive open online course) mennyit érnek. Azt páran hibául rótták fel, hogy a beiratkozók nagyon nagy százaléka nem végzi el, azaz nem néz meg minden előadást, nem csinálja meg a leckéket és nem kap a végén oklevelet. Szerintem ez nem baj, mert nem is mindig ez a cél. Nekem inkább az a fontos, hogy szét tudok nézni a világban, hogy egy adott témakörben mit tanítanak neves egyetemeken, a fórumokon rengeteg országból vannak tapasztalatok, és sokszor kiváló segédanyagokat is kapok. De kapcsolatteremtésre is jó, hasonló érdeklődésű emberek között.

És ezzel a végszóval indulok is tanulni.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

