Pörgés

Tegnap nagy volt a csend, ma meg is volt a böjtje, egész nap pörögtem. Volt néhány ambuláns, aki nem volt olyan könnyen elintézhető. Mind olyan volt, hogy folyton azon járt az agyam, amit a Clinical Problem Solving során tanultam a betegségek valószínűségéről és az egyes vizsgálatok szenzitivitásáról és specificitásáról. És azon, hogy mi a teendő olyankor, amikor egy nagyon valószínűtlen diagnózis egy vizsgálati eredmény miatt a kevéssé valószínű kategóriába kerül át. És a Wells kalkulátorokat is sokat forgattam. Ezek olyan kalkulátorok, amelyek segítenek a mélyvénás trombózis és a tüdőembólia klinikai valószínűségének megállapításában. Persze az jött ki, amit a kalkulátor nélkül is tudtam, de jól esik számszerűsítve is látni. És némi telefonos ügyintézés is befigyelt szóval nem unatkoztam.

És jól esett, hogy a pörgés közben is mindenki kedves és udvarias maradt a másikkal.

És volt vénátlan beteg is, akiből minden trükköt bevetve sem sikerült vért kinyerni. Kicsit megnyugodtam, amikor a segítségül hívott aneszteziológus is megküzdött vele erősen. Mert nincs annál megalázóbb, amikor nekem nem sikerül, aztán az utánam próbálkozó az ajtóból megcsinálja, félkézzel.

Érdekes dolog az osztályon, hogy a látogatókat arra kérik, ne hozzanak virágot. Egyrészt arra hivatkoznak, hogy a fertőzések esélyét csökkentik. Erről tudom, hogy sok vita volt, a vágott virág vize meg a cserepes virág földje az, amit veszélyesnek gondolnak, de nem találtam arra adatot, hogy ez tényleg így lenne. A másik ok a pollenallergia. Itt nem egyágyas kórtermek vannak, tehát a virágporban a szomszéd is részesül. Nem tudom mekkora a veszély valójában, más kórházban sok a virág, mégsem problémás, de most elgondolkodtam.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

