Átutazóban

Itt a hétközepi átszállás Kidderminsterből Runcornba. Kidderminsterben szomorkodás, ugyevisszajövöközés, majd az átadás előtt egy órával megbetegedett kuncsaft gyors gyógyítása, hogy a váltás (aki itt stabil doktor) mindent rendben találjon. Fura volt hétközben kijönni a kórházból, hétfő érzésem volt, mert hát hétfőn szoktam én lelépni, de olyankor haza. Ez a gondolat elszomorított, főleg, hogy az ismeretlenbe indulok. Az időjárás is gyászos mindehhez, felhős, sötét.

És a vasút sem akarta igazán, hogy elhagyjam Kidderminstert. Még szerencse, hogy időben leváltottak, és korán értem ki az állomásra. Ott rögtön egy tábla fogadott, hogy a vonalon kábeltolvajlás történt, szignál problémák miatt jelentős késések. A pénztáros néni is megerősítette, hogy jó ha a most befutó vonattal elmegyek, mert aztán egy óráig tuti nem lesz semmi. Így a neten megvett jegyemet nem sikerült felvenni az automatából. De itt jött a kellemes meglepetés, felszálltam a vonatra, és szóltam a kalauzoknak, hogy nincsen most jegyem, mert bár megvettem, de még nem tudtam magamhoz szólítani. Mire kedves mosollyal megnyugtattak, hogy no problem, ha nálam van a kód (nálam volt) akkor minden rendben. Csak figyelmeztettek, hogy amikor átszállok, nem felejtsem el felvenni.

Az átszálláshoz a korábbi vonattal időben érkeztem, a jegyet is megkaptam, aztán láttam, hogy a vonatom nincs kiírva. Kérdezem a pénztáros nénit, hát igen, valószínűleg azt is törölték, kedvesen elmondta hogyan jutok a célállomásra plusz egy átszálással, az átadáshoz elég neccesen. Telefon az irodába, ez van, itt vagyok elakadva félúton, nem biztos, hogy odaérek a kórházba időben. Semmi baj, értesítik aki ott van. Majd egyszer csak, minden bejelentés és kiírás nélkül, mindegy fantomként megjelent mégis a vonatom. Biztos ami biztos a kalauzt is megkérdeztem, hogy oda tart-e ahova én. Aztán megnyugodva hátradőltem.

Útközben sms-eztem a dokinak akinek a párja leszek, annyit írt vissza: no worries. Megnyugodtam. Befutottam időben, a ta xis a beszélgetős fajta volt, kérdezte honnan jöttem. Mondom Magyarország. Erre ő: Puskás. Mondom igen, kár hogy azóta nincs mégegy. Azt mondja azért volt még: Gera. Aztán témát váltottam, mert a magyar fociról magyarul sem tudok fél percnél hosszabban beszélgetni.

A másik RMO egy makaói fiú, aki sokat élt Portugáliában. Tündéri aranyos, és nagyon örült nekem. Főleg, mert a hét első felében a nyelvi nehézségekkel küzdő kollega volt a párja, és így lényegében kettő helyett dolgozott. Azt mondja, egyébként ez egy békés hely, de így kicsit sok volt. Fény derült a munkamegosztásra is, két osztály van, ahol alapvetően vagyunk (meg még pár részleg ahová hívhatnak), és az egyik osztály az egyik RMO-é, a másik a másiké. Ez éjszaka is lehet így, de van amikor úgy osztják el, hogy egyik éjszaka egyik alszik két csipogóval, máskor a másik. Amikor ezt mondta, nagyon könyörgőn nézett rám, úgyhogy elvállaltam az első éjszakát. Azt mondja nem nagyon szoktak éjszaka hívni, de az elmúlt napokban volt némi elmaradt munka.

Az RMO lakás tényleg kicsit odébb van a kórháztól, esőben, szélben kellett megközelíteni, egy nagy ház egyik lakása, 3 szoba (mindenkinek külön, közös fürdő, konyha, nappali. Net nincsen, ezért hoztam a dongómat (dongle=mobilnet), 3 GB csak elég lesz hétfőig. Most elhelyezkedem, aztán nemsokára átmegyünk, kapok ruhát, megmutatja a konyhát meg az osztályokat. Azt mondja a kaja átlagos, de mivel ketten vagyunk, el lehet ugrani a közeli Tescoba vagy KFC-be, ha valaki éhes marad. A hétfői korai indulásom is rendben van, a vonatjegyet is megszereztem, ne járjak úgy, mint ma. Kezdek megnyugodni.

1 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

One response to “Átutazóban

  1. Visszajelzés: Anglia – a kedvencem mert olyan hűűűűs | Egy orvos kalandjai Angliában

Vélemény, hozzászólás?

