Viharos szél

Már napok óta olyan itt az időjárás, hogy picit sem bánom, hogy nem kell elhagynom a kórházat. Viharos szél, néha eső, az újságban olvasom, hogy helyenként áradások. Jó itt nekem.

Egyébként ennek a kórháznak tagadhatatlan előnye, hogy itt a legkényelmesebb az ágy. Rendes duplaágy, rendes matraccal, nagyon jókat tudok benne aludni. Sok helyen átalakított kórteremben lakik az RMO, betegágyon alszik, aminek a mosható műanyag bevonatú matraca nem tartozik a kedvenceim közé. Bár az állítgatható elektromos ágyat egyébként bírom.

Most éjjel is jól aludtam, mindenki nagyon rendesen hagyott. Nagyobb zűr ma sem volt, csak sok apróság, és olyan bolond nap volt, ingajáratban közlekedtem a szoba és az osztály között, mert apránként történtek a dolgok. Az obligát fals riasztás is megvolt, épp egy olyan cikket olvastam a számítógépnél ülve, ami a hosszas egyhelyben üldögélés veszélyeire hívta fel a figyelmet, amikor szaladhattam egyet, hogy csökkentsem az egészségügyi kockázatokat. Délután az MRIbe hívtak szúrni, az mindig gáz, mert az ottani asszisztensek nagyon jól szúrnak. Néha volt már, hogy tudtam csodát tenni ahol ők nem, de ma nem az a nap volt. Szerencsére üzemel az HDU, és ilyenkor van ott ifjú lelkes intenzíves registrar is. Így ma lehetőségem volt a helyes magas és szemmel láthatóan unatkozó ifjú doktornak szórakozást biztosítani. Aztán nem vártam meg, hogy megalázó módon 2 mp alatt berakja a kanült ami nekem nem sikerült, bokros teendőimre hivatkozva eloldalogtam.

És ismét mindenhonnan az inzulinrendelet folyik. Már épp akartam erről írni, mert többen megtaláltak a kérdéssel, amikor láttam, hogy az Indexen meglepően korrekt összefoglaló jelent meg, ahol nagyjából azokat sorolják fel, amiket én is szoktam. Kivéve aki a TASZ nevében nyilatkozott, és aki szerint a drága diabetikus ételek a helyes étrendhez elengedhetetlenek. Komolyan mondom legszívesebben bezárnám egy szobába és éljen diabetikus csokin addig, amíg meg nem tanulja, mi az, ami a helyes étrendhez tényleg elengedhetetlen (eredetileg drasztikusabbat gondoltam, de mégiscsak úrinő vagyok). Az ilyen szövegekkel az a baj, hogy aztán a rendelésen hallom vissza, olyanoktól, akiknél már az is nagy lépés lenne, ha feleannyit ennének, mint addig. És azt sem értem, miért baj, ha testmozgást várnak el valakitől. Nem a maratont kell lefutni, könyörgöm, már 10 perc séta is segít.

Szóval kedves mindenki, az egészséges életmód, nemcsak a rendelet miatt, és nemcsak a cukorbetegeknek fontos! A friss WHO célkitűzések: a dohányzás csökkentése, a mozgáshiány csökkentése, a káros mértékű alkoholfogyasztás csökkentése, a sófogyasztás csökkentése és az elhízás terjedésének megállítása. Ezek az egyén szintjén nem feltétlenül járnak plusz költséggel, sőt hosszú távon megtakarítást is hozhatnak.

És a gastro melléklet: a mai ebéd csirke curry volt, pont megfelelően kicsit csípős, vacsorára lazacos rizottó lesz, és gyümisali. Jó étvágyat mindenkinek!

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

