Huh

Már megint nem jött össze a beauty sleep. Éjjel 2kor beindult a riasztás a csipogómon, rohanok félálomban, útközben már visszavonták a riasztást, valaki megint tévedésből húzta meg a pirosat, gondoltam. Aztán amikor beléptem a kórterembe láttam hogy nem, ugyan nem újraélesztésről van szó, de vérzés az van. Nincs is annál jobb így kora hajnalban. Érdekes ahogy az agyam átáll ilyenkor. Menetközben még a félálomban csendes káromkodás, aztán a probléma észlelésekor ahogy elönt az adrenalin azonnal felébredek és nem érdekel az alvás csak a probléma. Amit megoldottunk ügyesen a nővérekkel, a konzultánst ugyan felhívtuk, de nem volt rá szükség, hogy bejöjjön. Közben egy ponton valaki nekiállt teát főzni, mert az minden vészhelyzetben jól jön. Kár, hogy elfelejtettem meginni.

Az egyébként nagyon szuper, ha a rosszul levő (vagy rosszulléten átesett), és emiatt ijedt beteghez megérkezik a hozzátartozója, aki nem pánikol. Nem kiabál, nem ideges (legalábbis nem mutatja), nem számonkérő. Megkérdezi, hogy mi történt, én elmesélem neki, aztán megsimogatja a páciens karját, hogy minden rendben lesz. Rendbe fognak hozni hidd el. Elképesztő hatása van. Nyilván az ember aggódik a beteg hozzátartozójáért. De ilyenkor azzal is sokat lehet segíteni, ha nyugodt marad. Mert a kiabálás, idegeskedés az amúgy sem nyugodt beteg testi tünetein is ront (emelkedik a pulzusszám a vérnyomás, gyorsul a légzés, kimosódik a széndioxid, megfeszülnek az izmok).

(Persze vészhelyzetben a doktor is maradjon nyugodt, mert az ő idegessége is sokat ronthat a helyzeten. Az első általam használt sürgősségi táska belsejében ott volt a felirat: Nyugi!)

Délutánra többé kevésbé rendeződött minden, ebéd után aludni is módomban állt. Csak némely páciens beszélgetésigénye nőtt meg, egy ilyen csendes szombat délutánon, szerencsére időm is volt rá. Közben a Sógunt is kiolvastam, elég hosszan kitartott (heteken át, ami ritkaság). Már nem emlékszem, hogy régen én csak a TV-ben láttam Anjin-san történetét, vagy olvastam is, csak arra, hogy tetszett. És most is, zseniális egy könyv. Este Doctor Who, új epizód, remélem hagyják, hogy végignézzem. A vacsihoz meg kivételesen megérdemlem a sütit.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

