Mesekórház

Tegnap hosszú nap volt, az utolsó beteg este 10 körül került fel a műtőből. Ezzel együtt nagyon békés volt, itt mindenki nagyon nyugodt, nem kapkod, nem ideges, maga a hely is annyira békés, hogy hihetetlen. A nővérek nagyon kompetensek és önállóak, szinte minden problémát megoldanak maguk. A betegek is jól viselkednek, mindenki mosolyog és kedves. Meg tudnám szokni.

És jól esik, hogy bár csak egy hetet voltam itt korábban, sokan emlékeznek rám, és úgy tűnik örülnek, hogy visszatértem. Mondták, hogy nem minden RMO beszél jól angolul, és van aki megijed, ha probléma adódik, sőt ez meg is látszik rajta, ami a betegek előtt nem szerencsés. Azt hiszem ez a két probléma rám biztosan nem vonatkozik. Nem nagyon emlékszem, hogy volt-e olyan hogy bepánikoltam volna betegellátás közben. Mondjuk ha valakinek nem elég jó a nyelvtudása és kritikus helyzetben nem tudja magát kifejezni, vagy nem érti amit mondanak, neki, az tényleg ijesztő lehet. Szerencsére kritikus helyzet azért itt ritka. De a lényeg, jó dolog az RMO munka, de nyelvtudás kell hozzá.

A csodálatos wales-i akcentus, na attól mindig odavagyok. Jó hallgatni, még ha nem is értem mindig, mit mondanak. Ha megöregszem, jó lenne, valami ilyen helyen dolgozni, kicsit felvenni a helyi akcentust, hogy ne halljanak mindig hollandnak.

Ma is megkaptam, hogy holland vagyok, de amikor kiderült, hogy magyar, örömet okoztam. Akivel beszélgettem, annak a szomszédja volt magyar, aki még a háború alatt menekült el, meg a 80-as években segített egy magyarnak Angliába kijutni egy orvosi beavatkozásra (nem volt egyszerű az akkori kiutazási lehetőségekkel), és mindkettőről nagyon szép emlékeket őrzött. És talán én sem tettem nagyon rossz benyomást.

Ma az osztályos apróságok mellett volt egy-két ambuláns beteg is, ki műtét előtt, ki műtét után, szerencsére semmi komoly. Éjszakára úgy tűnik csak egy ittalvó beteg lesz, szóval vendégeket is fogadhatok.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

