INR

Ma kipróbálhattam az itteni kézi INR (véralvadás) mérőt. Kíváncsi lennék, hogy minden típust kényelmetlen-e használni. Otthon egy másik fajtát már próbáltam, ott is az volt a bajom, hogy a mintát nagyon pontosan kell egy pontra helyezni, ami a vércukormérőnél ugyan menni szokott, de az INR-hez sokkal több vér kell, mint a vércukorhoz, ami nehezítő tényező. Amúgy meg jó dolog, mert azonnal megvan az eredmény, és így a műtétre várót, aki kihagyta az alvadásgátlóját, gyorsan, ágy mellett le lehet tesztelni, hogy tényleg és eléggé kihagyta és tuti nem fog elvérezni.

Itt az orvosi szoba a földszinten van, és az utcára néz. Ugyan egy kicsi, nem annyira forgalmas utca, de az eddigi madárcsicsergős csendes szobákhoz képest mégiscsak zajosabb. Reggel pl. 7 előtt ébredtem arra, hogy egy teherautó tolat az ablak előtt. Ha már felkeltem, fel is mentem az osztályra, a nővérek meg is lepődtek, hogy spontán megjelenek ilyen korán. A reggeli nővérátadás valamivel 7 után van, ezen alapból nem várják el hogy részt vegyek, de ha már ott voltam… 9kor van az a reggeli megbeszélés, amin részt kell vennem, itt az aznapi műszakvezető nővér beszéli meg a betegeket a gyógyszerésszel, a gyógytornásszal, az intézetvezető főnővérrel és velem. Az intézetvezető főnővér ismerős arc, Banburyben volt, amikor én is. Ő is emlékezett rám, csak ez nem tudom jót jelent-e (smiley)

A szoba egyébként tágas, van benne konyhasarok is, vízforralóval, hűtővel, meg a már emlegetett szobabicikli. A fürdőben zuhanyzó és kád is van, bár nem hiszem, hogy bele mernék feküdni a kádba úgy, hogy bármikor hívható vagyok. A szobabiciklit egyébként csak kipróbáltam tegnap, azért más mint a rendes, másképp ül rajta az ember, más érzés tekerni, mint egy valóban haladó bringát. Lett is egy pici izomlázam, de ma újra megpróbálom.

Itt is folyton etetnek, itatnak, az osztályos konyhásnéni folyton aggódik, hogy megrendeltem-e a kajámat, a nővérek meg az adminisztrátor is innivalókat hoz. A konyhásnéni is külön odajött amikor ebédeltem, hogy minden rendben van-e, és ha valami kell, szóljak neki nyugodtan. (Ebédre cottage pie volt, vacsira meg lazacfilé salátával, meg gyümisali)

És itt is már többen mondták, hogy holland akcentusom van. Szomorú vagyok, de el kell hinnem, ma egy ember akit szúrtam azt mondta, hogy neki az egyetemen volt egy holland szobatársa és az pont úgy húzta el a szavak végét az angolban, mint én.

A kórház meg egy tükörlabirintus, két emeleten, három fő irányba indulnak tök egyforma folyosók, rendszeresen eltájolom magam. Persze ez még csak a második nap. De ma az egyik kedves recepciós aki útbaigazított azt mondta, hogy ő már egy éve van itt és még mindig gyakori, hogy rossz irányba indul.

Egyébként eddig (lekopogom) nem volt vészes, nem voltak váratlan események, műtét előtti betegek EKG-ját kellett nézzem, pár vénát megszúrnom, gyógyszerelésről döntenem, de semmi dráma. Mindenkinek szépen bemutatkozom, mindenki szépen bemutatkozik.

1 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

One response to “INR

  1. Melinda Kása

    hello Éva, milyen típusú az angliai INR mérő? és milyen volt, amit itthon használtál? bocs, hogy sokat kérdezek, de a mi cégünknek is van egy új, innivatív készüléke és szeretném összevetni a régebbiekkel, mit tudnak…

Vélemény, hozzászólás?

