Onkológia

Hétvégére én lettem a kemoterápiás részleg helplánya. Avagy az onkológiai szaknővér hétvégére elutazott, és az onkológiai telefont, amin az előző héten kezeltek kérhetnek segítséget, a kezembe nyomta (meg egy kis listát arról, hogy én honnan kérhetek segítséget). Azt állította már nagyon régen nem volt gond senkivel. Eddig jó, mindössze egy közeli ápolási otthonból kértek tanácsot a port-a-cath kezelésével kapcsolatban, remélem ennél komplikáltabb eztán sem lesz.

A magánbiztosítás sem fenékig tejfel. A gyógytornász felküldött egy pácienst, akit már több mint egy hónapja operáltak, hogy nézzem meg. A legtöbb problémát az okozta, hogy mielőtt megnézhettem, fel kellett hívnia a biztosítót és jóváhagyatni, mert már kívül volt a garanciális időszakon. Jóváhagyták, állják a cechet, a szakmai rész meg nem volt gond. Szóval tudni kell mindig, mit fedez a biztosító. Ha valaki műtétre jön, azt is előre jóvá kell hagyatni, és megmondják hány nap bennfekvést fizetnek. Ha túlszalad, akkor azt vagy nagyon meg kell indokolni szakmailag, vagy a páciens zsebből fizeti.

Mióta a labor központ lett, új számítógépes rendszer is jött hozzá. Hétközben nem nagyon volt vele dolgom, az adminisztrátor elintézte. Most sem én csinálom, mert nincsen hozzáférésem, csak lesem a nővéreket, hány lépés is egy rendelés feladása. Azt hittem a mi otthoni rendszerünknél nincsen kevésbé felhasználóbarát, de lám, az informatikusok ha akarnak, tudnak nagyon kényelmetlen rendszereket létrehozni…

Az egyik nővér arról érdeklődött, milyen hely az a Magyarország, gazdag-e vagy szegény, érdemes-e odamenni nyaralni. Mondtam neki, hogy nem gazdag ország, de például gyógyvizekkel, termálvizekkel igen jól állunk, főleg Angliához képest. És egy bath-i 2 órás pancsolás árának töredékéért egész nap áztathatja magát. Jut eszembe ha hazamentem nekem is jár egy lukácsolás.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

