Bubble and squeak

… na ez az, amit nem ettem. Ez volt az egyik lehetőség ebédre, de amikor elmesélték hogy készül, inkább a házi hamburgert választottam. A kaja a nevét arról kapta, ami a főzése közben történik, azaz buborékot fúj és sípol. Krumpli és káposzta (és bármilyen zöldség, eredetileg az előző napi maradék a sültek mellől) az alapja, ezt írja róla a Wikipédia.

Egyebekben endoscopiás nagyüzem, egy branül volt, amit nem sikerült másodjára betennem, de ilyenkor sincs gond, majd az altatóorvos beteszi, én meg haladjak tovább, van még 9. Egy sürgősségi betegfelvétel, szerencsére könnyen megoldható. És az elmaradhatatlan tűzriadó-próba. És ebéd előtt csokoládé, mert aranyosak a hazamenő betegek. És egy vancomycin szint, ami miatt mindenki nagyon izgult, ha akartam volna sem tudom elfelejteni, annyian szóltak miatta.

A sok branül közepette kevés időm volt a Games for Health-t követni, de az online kongresszálásnak megvan az az előnye, hogy nem maradsz le semmiről.  Azért egy-két érdekes mondatot elcsíptem:  “It’s time that healthcare catch up with the way we live the rest of our lives.”

Közben új netes eszközöket fedeztem fel, az egyik az Evernote, ahol a böngésző Kedvenceknél kicsit szofisztikáltabban lehet elmenteni a fontos weboldalakat. Cimkézve, jegyzettel ellátva, csoportokba rendezve, kereshetően. Eddig mindig gondom volt, hogy az on-line hozzáférhető szakirodalmat hogyan tároljam, hogy aztán megtaláljam később azt, amit keresek, hát tessék, nem kitalálták? Az Evernote-hoz tartozik még a Clearly, ami meg lepucolja a weboldalakról a fölösleges dolgokat (reklámok, oldalsávok) és csak a lényeges tartalom marad. Enélkül mondjuk még lehet élni, de azért nem haszontalan.

Ha már szakirodalom, ma azzal a problémával küzdöttem, hogy a nagyon evidens dolgokra nem igazán van friss, jó minőségű szakirodalom. Mert nyilvánvaló, hogy akinél a mellrák magas kockázatával járó genetikai eltérés van, annak magasabb a kockázata a mellrákra, de hogy mennyivel, arra mindenki ugyanazokra 10-15 éves vizsgálatokra hivatkozik. Így nekem is be kell érjem ezekkel, pedig igazából az 5 évnél nem régebbi cikkeket szeretem…

És új poszt(pár) az Édes szívemen!

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

