Szülőképző akadémia

Ma nagyon péntek volt. A korábbi napok nyugodt tempójához képest nagyon sokszor hívtak. Így legalább megvolt a napi testmozgás. Különösen, ha hozzávesszük, úgy állapodtam meg magammal, hogy ahányszor átmegyek az osztályra, utána fekvőtámaszok meg felülések. Ma már délelőtt többet csináltam, mint máskor egész nap. Mire hazamegyek csini leszek. Habár, vacsihoz kivételesen kértem sütit is, a málnásnak nem bírok ellenállni. De a Fitocracyban mindenképpen szintet lépek.

A sok rohangálás sok apróság miatt volt, szerencsére semmi komoly. Vérvétel, gyógyszerek, aggódó emberek megnyugtatása. Na meg egy tűzriadó. Ahányszor belekezdtem volna valami komolyabb dologba, mindjárt hívtak. Aztán feladtam, Ma nem dolgozom két küldetés között. Illetve na jó egy picit. Egy meglepetésen. Nemsokára kiderül…

Ettől teljesen függetlenül Angliában beindult a szülőoktatási program. Azon az elven, hogy az autóvezetéshez is kell tanulni, akkor a szülővé váláshoz miért elég pár édes pillanat. Persze nem arról van szó, hogy aztán majd vizsgázni is kell, de indult egy weboldal az NHS-nél, az első gyermekesek számára ingyenes személyes tanácsadás, akár párkapcsolati tanácsadás is. Lehet kérni rendszeres e-mail vagy sms tanácsadást. Persze van, aki támadja, hogy minek olyasmit oktatni, amit a szülők maguktól is tudnak, és csak józan ész kell hozzá. Szerintem nem biztos, hogy rossz ötlet, én ugyan az első gyermek pár hónapos korában kidobtam az összes tanácsadó könyvet, de annyi hasznuk azért volt, hogy láttam, a felmerülő problémák nem egyediek. És sokszor már ez is segít. De kötelezővé semmiképp sem tenném.

Persze ott vannak a nagymamák, akik szívesen adnak jó tanácsokat, de ők sincsenek mindig kéznél. Meg a világ is változik, pl. amikor én születtem, a „Milyen babakocsit vegyünk” kérdésre az volt a helyes válsz, hogy amilyet lehet kapni.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

