Retenció

Csak jutott éjszakai katéterezés. Pedig biztattam a nővért, hogy essünk túl rajta még éjfél előtt, de azt mondta, hogy a páciens még próbálkozik spontán, és ha nem sikerül akkor majd ő megcsinálja, Aztán mégis nekem kellett fél 3-kor. Szerencsére gyors voltam, még fel sem ébredtem teljesen, már fekhettem is vissza.

A gerincvelői érzéstelenítés után sajnos viszonylag gyakori szövődmény, és a délután operáltaknál csak éjjelre derül ki, hogy nem megy a pisi. Rutinból meg nem szeretnek betenni katétert, a fertőzésveszély miatt, főleg az ortopédiai protézisműtéteknél. De az érzéstelenítés a hugyhólyag beidegzését is megbolygatja, és néha nincs más lehetőség, le kell ereszteni a pisit ahhoz, hogy a normál működés helyre tudjon állni. A legtöbb esetben helyre is áll, de néha így derül ki a súlyos prosztatamegnagyobbodás, ami már ezt a plusz terhelést nem bírja el.

Aztán aludtam reggelig.

Holnap meg már tuti a koránkelés, pont reggel 6-kor kell levenni egy gentamycin szintet. És hát olyankor csak én vagyok vénaképes. De mindenki nagyon aranyosan elnézést kért, hogy ilyen korán. No problem, mondtam.

Ma fájdalomcsillapítási gondok voltak, nyilván annak fáj a legjobban aki allergiás mindenre amit adhatnék. A gyógyszerészekkel közösen próbáltuk kitalálni, milyen lehetőségeink vannak még, remélem estig megoldódik. És az is kiderült, hogy az ebédlőben még mindig nem cserélték ki a telefont, ezért ha ebéd közben csipogtatnak, akkor nem tudok visszaszólni. Azaz vissza tudok, csak nem hallanak a túlvégen. Az ebéd közbeni csipogás sosem jó, de ha még ki is kell csoszognom a recepcióig, mert csak onnan tudok visszaszólni, na az tényleg bosszantó.

Ma olvastam egy cikket egy társasjátékról, amit nagyon szeretnék megszerezni, de egyelőre lövésem sincsen, hogyan. Ha valakinek van ötlete, szóljon. A játék neve Infarkt, a célja, hogy ne kapj infarktust, éljél egészségesen (csak úgy, mint a való életben). De a társaid nehezítik a dolgodat, buliba invitálnak, egészségtelen kajákkal kínálnak. De romlik az állapotod, a táblán is lassabban haladsz. Nagyon jó lenne kipróbálni, kíváncsi vagyok mennyire korrekt, de a BoardGameGeek-en csak egy belga kínálja, aki majdnem annyiért szállít, mint amennyibe a játék kerül. Maga a játék cseh, de a cseh webshopokkal nehezen boldogulok. Szóval ha jár valaki a baráti Csehszlovákiában, és tudna nekem egy ilyet hozni, nagyon boldoggá tenne.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

