Fitocracy

Óraátállítás megvolt, itt 1kor állítják előre 2re az órát, bár nekem mindegy, nem vártam meg ébren. Lefeküdtem hamar, hogy ne maradjon ki az az elvesztett óra. Ha jól emlékszem ősszel is óraátállításkor voltam itt, úgyhogy egálban vagyok, bár nem hiszem, hogy a fizetéskor ezt figyelembe veszik, egy nap 24 óra, annyit fizetnek.

Majdnem volt egy áthelyezésem, de aztán a Medical Registrar (belgyógyász ügyeletes szakorvosjelölt) lebeszélt arról, hogy átküldjem a beteget, aki most még ugyan jól van, de olyan baja van ami bármikor romolhat. Azt mondta küldjem haza gyógyszerrel, aztán ha rosszabbul lesz majd bemegy. Végső soron van igazsága, csak én a defenzív medicinában szocializálódtam és még nem tudtam teljesen levetkőzni. Ezt a beteget otthon tutira azonnal monitorra rakom, bármennyire is jól van. Itt végül a konzultánssal abban maradtunk, hogy kap gyógyszert, de nem küldöm haza, hanem itt marad, és figyelem, és ha rosszabbul lesz átküldöm. Egyelőre viszont jobban van. Érdekes ez a szemléletkülönbség: itt úgy gondolják ha kap gyógyszert jobban lesz, otthon meg attól félünk, na de mi van, ha mégsem. Az igazság meg valahol középen. Itt van egyébként HDU, azaz szubintenzív, de csak előjegyzéssel, ha valamilyen beavatkozáshoz kell. Ha nincs benne beteg (mint ahogy most) akkor személyzet sincsen, szóval nem tudom használni. Mert a megfelelő szakszemélyzet minimumfeltétel, hiába van a beteg a megfigyelőben ha nincs aki megfigyelje.

Az osztályon egyébként van egy nagy piros gomb a falon, aminek a felirata így szól: Do not press this button! Marha nehéz megállni. Semmi más nincs ráírva, hogy mire szolgál, csak ennyi. Persze már kiderítettem (a gomb megnyomása nélkül), hogy mire való: ezzel tesztelik a csipogókat, minden szerdán. De azért mégiscsak az MKKP jut eszembe róla, konkrétan ez:

Közben végre sikeresen megcsináltam az egyik tesztet a Social MEDia kurzusban. A kérdések nem annyira nehezek, de 90% felett megcsinálni, 25 kérdésből nem könnyű. Viszont indíttatást kaptam, hogy rendbetegyem a LinkedIn profilomat, hátha hó lesz még valamire.

És felhívás, itt is: ha valaki tudna meghívót szerezni a Fitocracy-ba azt nagyon megköszönném. Ez egy on-line játékká tett fizikai aktivitást követő rendszer, ahová nemcsak felviszed, hogy mit és mennyit mozogsz, de pontokat kapsz, szintet léphetsz, feladatok vannak, pont, mint egy on-line játékban. Nagyon szeretném kipróbálni, szakmai okokból is. Milyen buli lenne, ha nehezen mozduló, de webet használó betegeimnek küldhetnék meghívót. És persze látnám, ha szintet lépnek. Nyilván lehet itt is kamuzni, azaz beírni olyat ami nem valós, de az eredeti célközönség ilyet persze nem tenne. Kíváncsi vagyok kishazánkban is működne-e.

2 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

2 responses to “Fitocracy

  1. Bandi

    Kiváncsivá tettél, mi is ez a Fitocracy, pedig a fitness és én az három dolog…🙂
    Ha esetleg valaki más is kivácsi, íme: http://ftcy.co/GP3iu2

    • Maxi

      Én most már egy ideje használom a fitocracy-t, és valójában egyetlen “bajom” van vele: sokkal inkább díjazza a body buildinget, mint pl. a cardio edzéseket. Ha egy órán át küzdök, mint malac a jégen, kiizzadok magamból 1 liter vizet (és persze pótolok 1.5-et), akkor ad rá 400 pontocskát, ha meg súlyzózok ugyanennyit, akkor ad közel 1600-at. Ja, meg vannak óratípusok, amiket nehéz hitelesen “bekönyvelni”. Egy ultrakemény kangoo órát legfeljebb aerobic-ként tudok elszámolni, holott sokkal durvább annál.

Vélemény, hozzászólás?

