Édes álom

Éjjel végre zavartalan volt az alvás, se tűzriadó, se más nem zavarta meg az álmom. A kórház a város szélén van, nagy a csend egyébként, legfeljebb a madarak zendítenek rá reggel, tengermélyen tudok itt aludni.

A napközben is békésen alakult, pár apróbb probléma volt, de maradt időm minden másra is. Nem csak az én gyógyszerfelírásaimat nézik most kritikus szemmel, a főnővér felhívta mindenki figyelmét, hogy a főgyógyszerésznő mostanában szigorított ellenőrzést végez, és minden kis hibáról jelentést készít. Nem tudom, volt-e valami gond, vagy minőségbiztosítási szempontból szükséges. Lehet, hogy az utóbbi, a múltkor az új vizitelési gyakorlatot is emiatt vezették be.

2012 orvosi ellenőrzési szempontból amúgy is érdekes év, a GMC (a kamara) új értékelési rendszert vezet be. Itt évente értékelik nemcsak azt, hogy megfelelően haladsz-e a továbbképzésben-szintentartásban, de szükség lesz vélemények begyűjtésére a kollegáktól és a betegektől is. Érdekes rendszer, tulajdonképpen nem rossz, mert megfelelő mennyiségű kreditpontot bárki be tud gyűjteni, de attól még lehet összeférhetetlen, goromba, és a mindennapi gyakorlatban béna. Arra viszont kíváncsi vagyok, hogy hogyan érik el, hogy a vélemények megbízhatóak legyenek, az emberről ne csak a barátai mondjanak szépet és jót, hanem az is kiderüljön, ha baj van. Tavaly már kellett magamról véleményeket begyűjtenem, de akkor én adtam oda az értékelő lapot annak akinek én gondoltam. És nyilván annak adom, akiről úgy gondolom szépeket fog rólam írni. Lassan el kellene olvasnom a brosúrát, és megkérdezni az ügynökséget, engem hogy érint a folyamat, és a magyar szintentartó továbbképzéseket elfogadják-e.

A nem egészségügyi hírek között most a költségvetési vitával van tele minden. Átláthatóbbá akarják tenni az adórendszert, olyan értelemben, hogy a polgár könnyen ki tudja deríteni, az adójának hány százalékát költik mondjuk az egészségügyre, és mennyit a kormányzati költségekre. Azt remélik ettől, hogy a választók a takarékosabbakra szavaznak majd.

Nagy örömmel nézem a BBC-t egyébként, mióta jártam a stúdiókban. Korábban is örömmel néztem persze, de így azért egészen más érzés, hogy én is olvastam ott híreket. A napokban volt Little Britain is, meg Dirk Gently, utóbbi nem teljesen jött be, Gently-t sokkal testesebbnek képzeltem, mint a képernyőn volt. A kedvenc könyveket (kevés kivétellel) nem esik jól megnézni filmen. De azt hiszem itt az ideje újraolvasni.

És mozogni is kellene, mert ma délután is úgy jártam, hogy elhatároztam nem nassolok, erre az egyik hálás beteg olyan gyönyörű sütiket hozott az osztályra, hogy nem lehetett kibírni. Cupcake, 4 féle, én az epres-vaníliásat preferáltam. Nem baj, otthon vár a kerékpár, itt meg a vacsora (rozmaringos bárány).

És a bankkártyám is befutott, a netbankomat is elintéztem. Általában szorongok a telefonos ügyintézéstől, de itt annyira simán megy minden, hogy szinte jól is esik a kedves fiatalemberrel beszélgetni. És még a nap is süt.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

