Hazaértem

…némi izgalommal a végén, mert nem jártak a szokásos lutoni vonatok. Valami lerobbant szerelvény miatt nem tudtak befutni a St. Pancrasba. Hat előtt picivel értem oda, ahogy szoktam, akkor már olyan 10 perces késéseket írtak. Ekkor még nem aggódtam, ácsorogtam, várakoztam. De aztán nem jött semmilyen vonat, és egyre nagyobb késéseket írtak, ekkor már elkezdtem aggódni. Szerencsére a személyzet segítőkésznek bizonyult és elárulták, hogy az átmenő vonatok ugyan nem tudnak bejönni, de 18:30kor (minden óra 30kor) indul egy gyors innen, ami megáll a reptéri megállónál, sőt az az első megállója, így a szokottnál gyorsabban, 20 perc alatt kiérhetek. Csak az máshonnan, a fenti vágányokról indul (East Midlands, 1-4 vágányok), szóval szaladhattam. És nem is volt egyszerű, mert a lenti vágányok bejáratánál tömegjelenetek voltak, nem engedték be a népet, és ez az ingázók egyik népszerű vonala, mindig teli. De elértem a vonatot, hétkor már a reptéren voltam, még épp maradt idő a cideremre is.

A repülő természetesen dugig, látszik a Malév hiánya. A kézipoggyászok így nem fértek el, pedig az utaskísérők igazán igyekeztek optimalizálni a pakolást, de néhány (kis?) bőröndöt így is le kellett küldeni a csomagtérbe.

Londonban sikerült bankszámlát nyitnom, egész gyorsan, Elvileg lehet a bankoknál on-line is nyitni, de az általam választottnál pl. csak akkor, ha legalább 3 éve van angol lakcímem, és nekem csak kicsit több, mint 1 éve van. Most egy kicsit problémáztak azon, hogy ha nem londoni a lakcímem, akkor miért Londonban nyitok számlát, de azért megcsinálták gyorsan, kellett egy személyi okmány, meg egy igazolás a lakcímről, amelyet előre gondosan beszereztem. Kérdezték még az NI (National Insurance) számom is, de azt hiszem az nem baj, ha nincs még, amikor valaki számlát akar nyitni. Ha rendszeresen a számlára jön a fizetésem, akkor nincs számlavezetési díj, ingyenes a netbankár és az angliai pénzfelvétel is (ez a legegyszerűbb számla, csak a pénz tárolására szolgál). Megkérdeztem mi a helyzet, ha egy hónap kimarad, mert nem dolgozom, azt mondták egy hónap kimaradás még nem gond, csak azért nagyjából folyamatos legyen.

Az utolsó nap kórházi része amúgy békés volt, búcsúzkodással telt. Ami meglepett, hogy amikor már a taxira várakoztam, a gyógytornász (a fürdőmedencéből) külön odajött elköszönni. Mondta, hogy bár nem sok dolgunk volt egymással, de az nagyon kellemes volt, és reméli, visszatérek még. Én is. A következő időpont március 19, a helyszínt még nem nem tudom. Folytatása következik…

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

