Organikus

Éjjel leesett a hó. Na csak úgy délangolosan, kb 1 cm. Reggelre kisütött a nap a havas tájra, le is fotóztam gyorsan, amit jól tettem, mert délutánra a hó már el is tűnt (a napsütés maradt). Ilyen volt a kilátás az ablakomból:

Éjszaka egyébként az a nővér volt akivel múltkor az áthelyezős éjszakát nyomtuk végig. Nagyon örült nekem, emlegette, hogy mennyire örült, hogy azon az éjszakán én voltam a doktor. Így maradtam éjféli teára, csokira és traccspartira. Nem a legegészségesebb életmód, de társas támogatottság szempontjából biztosan kedvező.

Ma péntek volt, ami mindig kicsit kaotikus, elmenő betegek last minute dolgaival, utolsó pillanatba felírandó gyógyszerekkel. Viszont ami hazavivős gyógyszert nem ad ki a patika nyitvatartási idő alatt, azt nekem kell kiadnom, annak minden adminisztratív vonzatával együtt, szóval inkább futkosok többet ma, egy nyugisabb hétvége reményében. Korábban műtött betegek is beestek, szintán a péntek végett (nem merek nekimenni a hétvégének, English version). Szerencsére senkinek nem volt komolyabb baja, megkapták a megnyugtató szavakat és megkönnyebbülten otthonukba távoztak.

Közben főnéninek is új ötlete támadt. Eddig a nagy beteglétszámra és -forgalomra tekintettel itt nem kellett formális vizitet tartanom, csak arról kellett írnom a dokumentációba, akivel baj volt. Mostantól viszont azokat, akik 2 napnál többet töltenek itt, le kell vizitelnem naponta, és írnom róluk a dokumentációba valamit. Ennek neki is indultam, aminek az lett a folyománya, hogy egy pillanat alatt kifogyott az osztály abból a papírból, amire a megjegyzéseimet irogatom. Ezzel együtt jutott ebéd után egy fél óra szundi (ami egy fontos komfortnövelő tényező) és egyéb feladataimmal is sikerült haladnom.

Vacsorára lazac jutott, amikor mentem érte a konyhára, egy idegesen motyogó szakáccsal találtam magam szemben. Néhány teli szatyrot csapott le a pultra és elmesélte, hogy az egyik beteg hozzátartozói saját alapanyagokat hoztak be, szigorúan organikusat, hogy abból főzzön neki. Amit persze megtesz, csak nem könnyű, amikor tele van a kórház. De rögtön itt a piaci rés, egy olyan magánkórház, ahol a kaja organikus/bio alapanyagokból van. Bár nekem ez az organikus kifejezés annyira fura, bár tudom, hogy itt jelentésmódosulásról van szó, de szó szerint azt jelenti: szerves. És én szeretném remélni, hogy amit én megeszek, az is mind szerves anyag…

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

