At all

Ma (eddig) rendes csendes békés nap volt, pont annyi melóval, hogy megfelelő időközönként meg tudjam mozgatni a lábaimat, amikor már elgémberedtek a számítógép előtt. És a sok, akár gerincagyból megoldható feladat mellett akadt olyan is, amin (picit) gondolkodni kellett. Remélem a nap hátralevő órái is hasonlóak lesznek, és még sok ilyet szeretnék. És éjjel megvolt a beauty sleep is, 8 óra rezzenéstelenül.

A kórház újabb jópontokat szerzett, kiderült, hogy többféle teát is tartanak, nemcsak a szokásos kórházit, meg a néhol fellehető mentateát, hanem van zöld, többféle gyümölcs és Earl Grey is, válogathatok kedvemre. Általában szoktam hozni saját teát, zöldet, meg gyümölcsöset, de most ismét csak kézipoggyásszal jöttem, tökélyre fejlesztve a spórolós csomagolást, gondoltam útközben beszerzem a teámat, meg egyéb alapvető tápanyagokat, mint magokat, meg étcsokit. Így is tettem, kedvenc citromos-gyömbéres-ginsenges teámmal serkentem az agyműködésem, de azért jó, hogy válogathatok…

Napközben picit szorongani kezdtem, ma a tumblr/RP balhé kapcsán jutottam el egy olyan cikkhez, hogy bloggerek hogyan vesztették el állásukat a blogban írtak miatt. Vadul próbáltam visszaemlékezni, hogy írtam-e valaha olyat, amivel kigolyózhatom magam a jó társaságból. Emlékeim szerint nem, és vesszek meg ha újraolvasok 100+ bejegyzést emiatt.

Még a tegnapi naphoz, avagy beszélgessünk az időjárásról: este aggódó barátaim hívták fel a figyelmet, hogy a brit ítéletidő címlapsztori lett, helyenként nem volt áram, meg közlekedési káosz, meg ilyenek. Én itt ebből nem észleltem semmit, csak hogy utálatosan vízszintesen esett az eső amíg jöttem. Itt áram is van, meleg is van, meg fedél a fejem fölött. És délutánra a nap is kisütött. A napsütés még ma délelőtt is kitartott. Most estére megint feltámadt a szél.

Londonon átközlekedve megint megcsodáltam a tengernyi musical plakátot a metroban. Egyszer tényleg el kellene úgy jönni, hogy megnézünk valami jót. És egy jó hír Ralph Fiennes (és Shakespeare) rajongóknak: lesz Coriolanus film, itt január 20-án mutatják be, remélem előbb-utóbb eljut hozzánk is. És a nap öröme: az Amazon befutott a Soulless című könyvvel. Még csak pár oldalt olvastam belőle, de nagyon jó a stílusa. És hát nem véletlenül választottam. Szóval aki bírja a steampunkot, annak csak ajánlani tudom, van magyarul is.

Közben áthoztam ide a freeblogról a Hogyan menjünk Angliába dolgozni c. bejegyzésemet, és ha már így alakult, frissítettem is az infokat, a Tanácsok fül alatt lehet megtekinteni. Főleg orvosokra vonatkozik, de van pár általános dolog is. Ha valami kimaradt, lehet kommentelni.

És ez a brit angol nyelv, ez azért változott, a gyerekkoromban megtanultakhoz képest. Amit nagyon nehezen tudok megszokni, az az „at all”. Régen egy kérdés végén ez azt jelentette, hogy „egyáltalán”. Mint amikor valaki egy helyről sületlenségeket mond és megkérdezik: Have you been there at all? Voltál te egyáltalán ott? Most meg egyesek folyton minden kérdés végére odabiggyesztik. A boltban rendszeres, do you need a bag at all? Hogy kérek-e zacskót. Meg a taxis, do you  want a receipt at all? kérek-e számlát? Baromi fura a fülemnek, kicsit udvariatlannak hangzik, pedig nyilván ez a bevett szokás. És amikor még kislány voltam, akkor még volt how do you do, ez mostanra teljesen eltűnt. A How are you, ami régen a tényleges érdeklődés formulája volt, vette át ezt a szerepet, a helyes válasz rá a Fine, and you? Akit tényleg érdekel hogy vagyok, az beszélgetést kezdeményez és konkrétabban kérdez, illetve a hangsúly és a metakommunikáció finom összjátékával fejezi ki a valós érdeklődést.

2 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

2 responses to “At all

  1. tégy úgy, mint a Queen of Sky (Ellen Simonetti, http://en.wikipedia.org/wiki/Ellen_Simonetti), biztos repülés garantált!

    • zssz

      hú, színházba mindenképpenmenj el!!! atomkirály.
      én a We will rock you-n voltam, meg a Mamma Mia-n.
      de majd még biztos becsúszik vmi.
      nem annyira húzós, lehet jegyet szerezni hamarra,
      kicsit mozihangulatú a nézőtér, de nekem bejött.

Vélemény, hozzászólás?

