December

És itt a december. Elkezdték a kórházat dekorálni, karácsonyfa áll ez előtérben (nem valódi, de gyönyörű),  az osztályokon, apró díszek itt-ott. Ennek örömére az idő is elromlott, még mindig 10 fok, de a tegnapi napsütés után ma esik.

Éjjel hagytak aludni rendben, a fogam sem fájt. Bezzeg ma! Mindegy, most már kibírom.  A konyhás fiú frissen főz nekem leveskét vacsorára. Nincs szívem megmondani neki, hogy most kajával nem tud felcsigázni.

Ma is voltak beteg betegek, a nővérek nagyon aranyosan irányítgatnak, hogy nehogy protokolláris hibát vétsek, azaz melyik consultant betegét gyógyíthatom simát, és melyik sebész az, akit mindenképpen fel kell hívnom, nehogy megsértődjön. Sosem direktben mondják meg, hogy szerintük mit csináljak, hanem óvatosan (Mr. X szeretni szokta ha felhívják….), nehogy megbántsanak, vagy úgy érezzem meg akarják mondani, mit csináljak. Én meg hallgatok rájuk.

A szaknővérek itt is nagyon jók. A továbbképző-szintentartó rendszer nagyon érdekes, olyan dolgokból is rendszeresen kell vizsgázniuk, amit mindennap gyakorolnak. Pl. az egyik ápoló mondta, hogy ő szokott férfit katéterezni, de lejárt a vizsgája és nem újította meg, ezért most leszek szíves én. Lettem szíves. Mondjuk régi mániám, hogy nálunk az orvosképzésben is jó lenne bizonyos alapkészségekből gyakorlati vizsgázni. Mint pl. vénabiztosítás, férfi katéterezés, amire Magyarországon is kimondják, hogy orvosi feladat, de vizsgával záródó formális képzés nincs rá. Módod van megtanulni az egyetemen, de senki nem ellenőrzi. Nekem segítségemre volt, hogy egyetem alatt nővérként dolgoztam. Meg hogy az urológia gyakorlatvezetőmnek ez volt a missziója, hogy aki hozzá jár az tanuljon meg jól katéterezni.

Tegnap este az őrzőben sikerült egy vénátlan betegnek vénát biztosítanom, akivel az intenzíves nővérek sem boldogultak. Ennek persze elterjedt a híre, úgyhogy a kicsit zehernyésebb vérvételbe bele sem fogott az egyik nővér, mondván én úgyis ügyesebb vagyok.

Hozzászólás

Kategória: Uncategorized

Vélemény, hozzászólás?

