Happy Week

Welcome to the Clinic, we hope that you will be very happy here.

Ezekkel a szavakkal indul az indukciós levelem. Már jó. A legtöbb helyen dokumentálják az indukciómat, azaz a bevezetést a kórház működésébe. Ez lényegében azt jelenti, hogy körbe kell járnom a kórházat és minden résznek megismerni a működését. A főnővérnél kezdtem, ő az első, aki tényleg időt szánt a velem való beszélgetésre az összes főnénik közül, a többi inkább csak futtában üdvözölt.

Szóval tudni kell, hogy hol vannak az újraélesztő kocsik, hogy ha véletlenül szükség van rájuk, ne a kereséssel teljen az idő. Itt gyerek páciens is előfordul, így megismerkedtem a Broselow bag-gal. Ez a gyerek újraélesztéshez alkalmazott rendszer része, méret szerint színkódokat alkalmaznak, és a zsákban minden színkódhoz megfelelő színű csomag van, megfelelő méretű cuccokkal, és van tábla is a gyógyszeradagoláshoz, hogy sürgős esetben ne kelljen számolgatni. Kórházban fekvő gyerekek a felvételkor színkódos karszalagot kapnak, egyébként meg van a csomagban mérce, a megfelelő testhossznál rögtön ott van minden tudnivaló is. Jövőre elmegyek gyerek újraélesztő tanfolyamra.

A legfontosabb hely (a konyha után) a gyógyszertár, mert amikor zárva van akkor nekem kell kiadni a gyógyszert. Itt ezt igyekeznek minimalizálni, az RMO kímélése érdekében, ezért jelentős készlet van az osztályon is, de azért nem árt tudni mi merre. A gyógyszerész meg az asszisztense rögtön azzal kezdték, hogy honnan jöttem. Mert fogadtak, hogy Csehországból vagy Romániából. Mondtam nem nyert, pont közötte. A nevem eredete meg talán szlovák. Aztán befutott a patikavezető, és leginkább az érdekelte őket, milyen Magyarország.

A nővérekkel kapcsolatban annyi nehézségem van, hogy teljesen más a színkódjuk, mint amit megszoktam. A legtöbb kórházban különböző színben járt a szakápoló, meg a segédápoló, itt meg egyformában, csak a gallérjuk szegélyének a színe különbözik. Így néha nem a megfelelő személyt találtam meg a kérdéseimmel. Szerencsére a főnővérek főnővéri sötétkékben járnak itt is. És tényleg kedvesek, meg segítenek, meg igyekeznek nem hívni feleslegesen. És mindenki azt reméli, hogy happy week-em lesz. Én is.

Ma már volt munka, vérvétel, branül, panaszos beteget megnézni, és itt a terheléses EKG-kat is én felügyelem. Ma két fitt pasi volt, azt hittem sosem megy feljebb a pulzusuk. Az egyik azt firtatta, mennyit dolgoznak a magyarok, mert valahol azt olvasta, hogy az angolok dolgoznak a legtöbbet Európában.

Az Amazontól rendelt ajándékok nagyrésze is megérkezett, alakul a karácsony.

A kaja nem rossz, délben az étteremben lehet választani, a vacsit előre kell rendelni. Ma ebédnél a klasszikus angol konyhát részesítettem előnyben, steak and kidney pie volt. Vacsira bazsalikomos paradicsomleves, meg halacska, meg némi epres süti, mert jó voltam.

1 hozzászólás

Kategória: Uncategorized

One response to “Happy Week

  1. zssz

    amazon, a barátunk…

Vélemény, hozzászólás?

